(:Assalamualaikum(:)Thanks For Viewing my blog(:)Please respect my blog as i respect yours(:)Do be my followers(:)Thank you(:)

Sabar itu indah

Assalamualaikum...

                                                                                              
setelah sekian lama akhirnya baru terrlintas nak update post .. hari ini saya nak kongsi lah tentang topik sabar.. tapi sebelum itu nak tanye kakak-kakak yg ambil PMR , macam mana keputusan ? ok tak ? Alhamdulillah tahniah kepada yg berjaya mendapat 8A bagi yang tidak mendapat 8A tidak mengapa SPM still ada kan ? redhailah apa yg telah di berikan .. "MAN JADDA WA JADA" keputusan kakak-kakak itu adalah apa yg telah anda usahakan... SABARlah menghadapi musibah Allah.. itu pun kira musibah tau.. saya ini dari tadi cakap sabar nak tau tak apa maksud sabar ? excited nak kongsikan sebab saya pun baru tahu tau =) 
maksud sabar ialah 
1.MENERIMA KETENTUAN ALLAH
2.BERUSAHA MENCARI PUNCA KEGAGALAN KEMUDIAN DIPERBAIKI

sabar ini ada keadaannya .. contohnya ada yg tak mendapat 8A itu di kategorikan dalam sabar ketika menghadapi musibah.. percayalah setiap yg berlaku itu pasti ada hikmahnya =) "INNAWALLAHA MA AS SOBIRIN" Allah sentiasa bersama-sama dgn orang yg bersabar... 

~sabar ialah satu TINDAKAN dan PENYELESAIAN~
 
"Wahai orang-orang yang beriman , jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu.Sesungguhnya Allah bersama dengan orang-orang yang bersabar"
~SURAH AL-BAQARAH AYAT 135~

sekian sahaja perkongsian saya untuk hari ini .. insyaAllah jika saya mendapat ilmu yg baru akan saya kongsikan !! =)

"Al-ilmi indallah ,alaina an nah ta'allamu ,lii man fatinaa"
~ilmu ALLAH di kongsi bersama untuk manfaat bersama~

sekian
ma'assalamah wa illali qoq

TERIMA KASIH